Veelgestelde vragen zakelijk

De meest gestelde vragen van ondernemers en organisaties in een overzicht.

Algemeen

Spotlicht zet jouw actie/zaak een week lang volop in de schijnwerpers. Met unieke aanbiedingen, giveaways en winacties. Dat doen we multimediaal tegen een zeer aantrekkelijk tarief en zonder dat het je veel tijd en moeite kost.​

Acties

Op Spotlicht plaatsen we alleen spraakmakende deals die bij de consument opvallen. Aanbiedingen die in het oog springen en ervoor zorgen dat de consument verder wil kijken.

De aanbiedingen dienen aantrekkelijk te zijn voor de lezers en daarom aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • De korting is substantieel in verhouding tot de minimaal daarvoor vereiste besteding (minstens 30% korting op het originele bedrag)
  • Looptijd van een week
  • De aanbieding is nergens anders actief en dus uniek
 

Bij een winactie wordt een imposante prijs beschikbaar gesteld zodat de lezer zich geroepen voelt om deel te nemen. Deelname aan een winactie is voor consumenten gratis, in ruil voor toezending van informatie zoals een brochure en/of plaatsing op een mailinglist. Hier staat vaak een imposante prijs tegenover zodat de lezer zich geroepen voelt om deel te nemen.

Dit gaat om het schenken van een gratis product of dienst, meestal in de vorm van een voucher per mail. Soms wordt het direct toegezonden. Vaak in ruil voor toezending van informatie zoals een brochure en/of plaatsing op een mailinglist. Je herkent het aan de stip in de advertentie met ‘Gratis!’.

Wij controleren of de aanbieding interessant genoeg is om in het Spotlicht gezet te worden aan de hand van de prijs/pret verhouding. Is het iets waar een brede doelgroep enthousiast van wordt? Zijn de prijs en/of andere voorwaarden bijzonder gunstig? Daarnaast mag deze actie niet gelijktijdig of aansluitend ergens anders te vinden zijn bij dezelfde en/of een andere aanbieder.

Nee. Zowel qua inhoud en vormgeving worden acties geplaatst in een vast stramien. Het gaat altijd om een winactie, kortingsactie of weggeefactie. De opmaak ligt in handen van Viafix en bevat altijd een visual, logo, titel, opsomming van drie korte regels, een kort stukje tekst en de belangrijkste voorwaarden. Hier hebben we voor gekozen omdat een vast ontwerp de lezer helpt om aanbiedingen vanuit het Spotlicht makkelijk te vinden via de herkenbare uitingen. De inhoud is uiteraard helemaal zelf te bepalen in overleg met jouw media adviseur.

Folders

Het uploaden van een folder is (voorlopig) gratis voor iedere ondernemer.

Nee. Viafix controleert onder andere of folders aanbiedingen bevatten en naar haar mening voldoende waarde hebben voor een breed genoeg publiek en niet aanstootgevend zijn. Het Spotlicht platform is dus niet bedoeld voor politieke pamfletten, productcatalogi en nieuwsbrieven.

Als jouw aanbieding of folder ook voorkomt in een andere advertentievorm op één van onze mediakanalen, dan verschijnt jouw folder bovenaan. Dit kun je dus zien als de ‘gesponsorde’ content.

Je kunt zelf instellen tot wanneer de folder zichtbaar is. Eerder of later dan de geldigheid van de aanbiedingen is niet mogelijk en nooit langer dan 1 maand.

Viafix

Viafix staat bekend om eenvoud en veiligheid in het aankoopproces. Het is niet nodig om een account aan te maken en de gegevens van de koper worden niet gedeeld. De consument dient de app bij het eerste gebruik te installeren. Na de eerste keer is het makkelijker om via de app te responderen. Dit gemak is prettig voor consumenten, verhoogt daarnaast de conversie en geeft inzicht voor adverteerders.

Spotlicht biedt ondernemers optimale impact en heeft de volgende voordelen:

  • In een klap overal (multimediaal) zichtbaar: Social, nieuwssite, print, displays in winkels en horeca, mailinglijst.
  • Het concept trekt aandacht. Je profiteert dus mee van de aandacht voor de andere aanbiedingen. Een gewone advertentie van dezelfde omvang valt (veel) minder op.
  • Het concept is een uitgever initiatief. Je profiteert mee van het vertrouwen dat lezers stellen in de uitgever.
  • Eenvoudig en snel te initiëren: Geen reclamebureau nodig of verstand van alle verschillende kanalen.
  • Geen winkel of webwinkel nodig. Alle respons wordt via Viafix opgevangen.